Page 10 - DO TOHO! - 1/2019
P. 10

PROJEKT

OHLÉDNUTÍ ZA PODZIMEM

„Děti se zlepšují v pohybové gramotnosti a získávají kladný
vztahu k pohybu.“ Tato jedna z mnoha pozitivních reakcí se
týká projektu Sportuj ve škole, který byl rozhodnutím MŠMT
přidělen AŠSK.

Celkem se do sportování dětí ve              Svatava Ságnerová, viceprezidentka AŠSK ČR  rádi zdolávali opičí dráhy i trénovali zá-
         školních družinách zapojilo 332     a vedoucí projektu Sportuj ve škole         klady oblíbených sportů, kterými jsou
         škol, nejvíce škol v Moravskoslez-                                              volejbal, fotbal či basketbal. Nejčastěji se
         ském (44) a Zlínském kraji (39).                                                procvičovaly prvky míčových sportů –
Na podzim 2018 se projektu zúčastnilo                                                    populární byl fotbal a oblíbené gymnas-
12 000 dětí I. stupně: na jedné škole se                                                 tika, florbal a vybíjená. Hodiny probíhaly
v jednom týdnu průměrně realizovalo                                                      v tělocvičnách a na jiných školních spor-
2,28 hodiny, což představuje 757 hodin                                                   tovištích včetně venkovních areálů. Na
sportovních aktivit týdně. Lekce vedlo cel-                                              mnoha školách cvičily v jedné skupině
kem 546 lektorů, přičemž skupiny dětí                                                    děti z několika ročníků, což přispělo
(v růměrném počtu 16 cvičenců) tvořilo                                                   k podpoře vzájemné pozitivní komuni-
58 % chlapců a 42 % dívek. Dle vyjádření                                                 kace a sounáležitosti. Školy kladně hod-
lektorů a ředitelů škol je největším příno-                                              notily materiální podporu ve formě spor-
sem projektu skutečnost, že si děti vytvá-                                               tovních a technických pomůcek (sady
řely díky atraktivitě lekcí kladný vztah                                                 překážek, prolézací tunel, odlehčené
k pohybu, a i v krátkém období čtyř mě-                                                  míče, tablety, flashdisk, bluetooth repro-
síců se zlepšila jejich fyzická zdatnost.                                                duktory).

  V rámci zábavných lekcí ve školních                                                      O oblíbenosti lekcí a úspěšnosti projektů
družinách preferovali žáci nejvíce hry,                                                  svědčí také zpětná vazba od zapojených

10 1/2019
   5   6   7   8   9   10   11   12   13   14   15