Page 10 - DO TOHO! - 1/2019
P. 10
PROJEKT
OHLÉDNUTÍ ZA PODZIMEM
„Děti se zlepšují v pohybové gramotnosti a získávají kladný
vztahu k pohybu.“ Tato jedna z mnoha pozitivních reakcí se
týká projektu Sportuj ve škole, který byl rozhodnutím MŠMT
přidělen AŠSK.
Celkem se do sportování dětí ve Svatava Ságnerová, viceprezidentka AŠSK ČR rádi zdolávali opičí dráhy i trénovali zá-
školních družinách zapojilo 332 a vedoucí projektu Sportuj ve škole klady oblíbených sportů, kterými jsou
škol, nejvíce škol v Moravskoslez- volejbal, fotbal či basketbal. Nejčastěji se
ském (44) a Zlínském kraji (39). procvičovaly prvky míčových sportů –
Na podzim 2018 se projektu zúčastnilo populární byl fotbal a oblíbené gymnas-
12 000 dětí I. stupně: na jedné škole se tika, florbal a vybíjená. Hodiny probíhaly
v jednom týdnu průměrně realizovalo v tělocvičnách a na jiných školních spor-
2,28 hodiny, což představuje 757 hodin tovištích včetně venkovních areálů. Na
sportovních aktivit týdně. Lekce vedlo cel- mnoha školách cvičily v jedné skupině
kem 546 lektorů, přičemž skupiny dětí děti z několika ročníků, což přispělo
(v růměrném počtu 16 cvičenců) tvořilo k podpoře vzájemné pozitivní komuni-
58 % chlapců a 42 % dívek. Dle vyjádření kace a sounáležitosti. Školy kladně hod-
lektorů a ředitelů škol je největším příno- notily materiální podporu ve formě spor-
sem projektu skutečnost, že si děti vytvá- tovních a technických pomůcek (sady
řely díky atraktivitě lekcí kladný vztah překážek, prolézací tunel, odlehčené
k pohybu, a i v krátkém období čtyř mě- míče, tablety, flashdisk, bluetooth repro-
síců se zlepšila jejich fyzická zdatnost. duktory).
V rámci zábavných lekcí ve školních O oblíbenosti lekcí a úspěšnosti projektů
družinách preferovali žáci nejvíce hry, svědčí také zpětná vazba od zapojených
10 1/2019