INSPIRACE: Tělocvik na dálku


INSPIRACE: Tělocvik na dálku

INSPIRACE: Tělocvik na dálku

V rámci soutěže Sportisimo učitel tělesné výchovy jsme obdrželi velké množství příspěvků, plných inspirativních přístupů, kterými se daří na dálku rozhýbat děti, jejich rodiče i sourozence. O některé tipy se s vámi podělíme v tomto článku.

Po hodinách prosezených u počítače je velmi důležité pravidelně zařazovat do denního režimu pohybové aktivity. Aneta Janovská ze ZŠ a MŠ Suchdol nad Odrou ví, že základem úspěchu je správná dávka motivace. Rozhodla se proto motivovat žáky svým vlastním aktivním přístupem, osobním nasazením a využitím nových digitálních technologií.

Týdenní výzvy:

Výzva č. 1 pro první stupeňVýzva č. 1 pro druhý stupeňVideo - Výzva č. 1

Výzva č. 2Video - Výzva č. 2

Výzva č. 3Video - Výzva č. 3

Podpobně k výuce tělocviku na dálku přistoupili i David Baštan a Martina Macháňová ze Střední průmyslové školy Hranice. Ti se v rámci BE FIT výzvy, která odstartovala 17.10. 2020, snažili rozhýbat nejen žáky, ale i pedagogy:

Posilovací výzva

Žáci i třídy soutěžili mezi sebou o to, kdo během 14 dnů udělá nejvíce kliků, dřepů nebo vydrží nejdéle v planku. Účastníci své výsledky zapisovali průběžně do sdílené tabulky a sledovali, jak si vedou ostatní, což pro ně bylo samo o sobě velkou motivací. Za 2 týdny zvládli dohromady 153 953 kliků, 392 413 dřepů a vydrželi 345 573 sekund v planku.

Alespoň 8 000 kroků nebo 30 min pohybu za 1 den 

Další výzvou bylo denně ujít alespoň 8 000 kroků nebo sportovat dle vlastního výběru alespoň 30 min. Výsledky všichni zapisovali do sdílené tabulky, všichni tedy měli neustále zpětnou vazbu jak si kdo vede.

Maraton

Další výzva vznikla v rámci výročí úmrtí Emila Zátopka a cílem bylo během týdne zdolat maraton.

Adventní výzva

Od 1.12. byla spuštěna také adventní výzva a každý den byl zveřejněn jeden úkol (pozdrav slunci, vyběhni 7 pater schodů, skákání přes švihadlo a další).

Všechny výzvy jsou vždy dobrovolné. Žáci si mohou cvičit, kdy to vyhovuje jim, výzva je pestrá, jednoduchá a pro každého. Zdolat maratón lze například tak, že jeden den ujde student 5 km, druhý den 10 km na koloběžce a třetí den 6 km na elipticalu.

VIDEA

Jan Liškutín a Petr Stupka Gymnázia Brno, třída Kapitána Jaroše si moc oblíbili aplikaci iOrienteering, prostřednictvím které stavěli každý týden trasy pro orientační běh. Aplikace je velmi dobře dostupná a po stažení již nevyžaduje přístup k internetu. Pracuje s chytrými telefony a QR kódy, které nahrazují klasické kontroly.

Studenti každý týden obdrželi novou mapu běhu s vyznačenými kontrolami, prostřednictvím mobilu s aplikací na startu nahráli úvodní kód a postupně absolvovali celý běh (na závěr opět nahráli závěrečný kód a běh ukončili). Soutěž byla vyrovnaná do posledního okamžiku a to jak v kategorii tříd, tak v kategorii jednotlivců, kde rozhodovaly opravdu jen pouhé body. Do této výzvy se nezapojili jen studenti, ale také rodiče, kteří se svými dětmi absolvovali výlety, běhy a cyklistické vyjížďky. 

Foto: David Baštan, Jan Liškutín

 


Partneři AŠSK

Počítadlo přístupů od 22. 9. 2009

Copyright © 2021 - AŠSK ČR
Nahlásit chybu | Ochrana osobních údajů

Tento web používá soubory cookie. Na jejich základě analyzujeme návštěvnost a uchováváme nastavení používání našeho webu. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací